حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدیان گفت: در نیمه اول سال تقریباً همت ما بر این بود که تولید محتوای پایه پنجم و پایه نهم را به اتمام برسانیم و سال تحصیلی 95ـ94 را با آرامش خاطر شروع کنیم و موفق شدیم کتاب‌های سال 95ـ94 همچنان که وعده کرده بودیم در 15 شهریور توزیع کنیم.

وی به تهیه بسته آموزشی اشاره کرد و گفت: چند سالی است که بسته آموزشی را شروع کردیم‌ و امسال با غنای بیشتر مجموعه «بر فراز آسمان» را تولید کردیم؛ ضمن اینکه پیش‌بینی کردیم مجلات رشد ویژه معلمان تولید شود که انجام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان اضافه کرد: آموزش ضمن خدمت معلمان هم تقریباً طبق برنامه انجام شد و معلمان توانستند آموزش‌های لازم را ببینند البته در گذشته اینچنین نبود؛ همچنین در برنامه پیش‌بینی کرده بودیم کتاب‌های درسی را قبل از اینکه سال تحصیلی شروع شود در دسترس معلمان قرار دهیم تا با آرامش لازم به کلاس درس بروند.

وی اظهار داشت: در نیمه اول سال باید خودمان را برای نیمه دوم آماده می‌کردیم و بر این اساس اهداف دوره‌های آموزشی بر اساس برنامه درسی ملی و همچنین پیشنهادات لازم را برای تغییر ساختار دوره دوم متوسطه آماده کردیم، البته این قسمت از فعالیت‌ها، خوب و در عین حال سخت بود زیرا توافق لازم را باید به عمل می‌آوردیم و مبتنی بر پژوهش‌های انجام شده این کار را انجام می‌دادیم.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برخی از پیشنهادهای ما مورد حمایت قرار نگرفت به جهت اینکه اعلام می‌شد که شاید قابلیت اجرا در سال تحصیلی آینده را نداشته باشد و فضا، تجهیزات و امکانات فراهم نشود فلذا ناگزیر بودیم این بخش را به صورت دو فصل انجام دهیم یعنی در نیمه اول سال موفق شدیم که عناوین دروس را بنویسیم.

وی افزود: توانستیم رشته‌ها و شاخه‌های تحصیلی را تثبیت کنیم که شامل شاخه فنی و حرفه‌ای، کاردانش و نظری شد و شاخه نظری هم شامل علوم انسانی، معارف اسلامی، علوم تجربی و ریاضی ـ فیزیک است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهارکرد: همانگونه که تولید محتوای پایه پنجم و پایه نهم را بموقع به اتمام رساندیم، تلاش می کنیم سال تحصیلی 96 ـ 95 نیز کتاب ها در نیمه دوم شهریور توزیع شود.

به نظر شما نیمه دوم شهریور کمی دیر نیست؟؟